قیمت پرده های زبرا جدید آشپزخانه

قیمت پرده های زبرا جدید آشپزخانه ، یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین انواع پرده های فانتزی پرده زبرا می باشد. اجزای آن از تور و پارچه میباشد که بصورت راه راهای افقی برابر و موازی با ضرافت هرچه تمام تر به هم بافته شده اند. ساخت و تولید پرده Zebra بصورت دبل یا دوبل میباشد که این مکانیزم امکان سایه و روشن کردن پرده بصورت دستی به شما میدهد. این پرده تنوع طرح و رنگ بالایی رو دارد که میتوان با هر سلیقه و دکوراسیونی تنظیم کرد.

 

آشنایی با پرده زبرا

همانطور که میدانید، یکی از با اهمیت ترین گزینش ها در چیدمان  دکوراسیون داخلی یک خانه، انتخاب یک پرده زیبا برای پنجره های خانه است. در سال های اخیر، یکی از بهترین مدل های پرده که با استفبال روز افزونی مواجه شد، پرده زبرا بود.

در حالت کلی پرده زبرا در زیر مجموعه های پرده کرکره ای قرار میگیرد. انواع پرده های زبرا قابلیت آن را دارند تا  در همه ی  نقاط منزل با توجه به طراحی جالبشان ، نصب شوند. برای مثال می‌توان از مدل تزیینی پرده زبرا در سالن  پذیرایی و اتاق  خواب ها و حتی سرویس بهداشتی هایی با دکوراسیون مدرن، استفاده کرد.  توجه داشته باشید که ویژگی های بارز پرده زبرا همچون، راحتی و سادگی از همه مهمتر شیک بودن ، باعث استفاده  این نوع پرده ها در دفاتر کار اداری و رسمی شده است.

 

آشنایی با پرده زبرا

 

انواع مدل های پرده زبرا

  •  طرح ساده
  • طرح پلیسه
  •  طرح چاپی
  • طرح گلدار
  • طرح چاپی
  • طرح کودک
  • طرح چوب
  • طرح دابل
  • طرح سرمه دوزی

 

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا به عواملی همچون جنس و کیفیت دوخت ، اندازه متراژ سفارش ، طرح کار شده بر روی پرده ، تولید داخل و یا خارج بودن و در نهایت کیفیت لوازم جانبی آن از قبیل گیربکس و اتصالات پرده بستگی دارد.

برای مثال پرده های زبرا چاپی و طرح گل دار قیمت بیشتری نسبت به مدل های کاملا ساده دارند. همینطور اندازه سفارش این مدل بصورت متر مربع می باشد. برای مساحت های زیر ۱٫۵ متر به اندازه همان ۱٫۵ محاسبه خواهد شد.

 

قیمت پرده های زبرا جدید آشپزخانه

پرده از مهمترین وسایل کاربردی و تزئینی هر خانه ای است که هم باعث حفظ حریم افراد منزل شده و نور محیط را تنظیم می کند و هم بر ظاهر دکوراسیون خانه تاثیر می گذارد. یکی از انواع پرده های مدرن و مینیمال که در عین سادگی، بسیار شیک است و نظر بیننده را به خود جلب می کند پرده آشپزخانه زبرا می باشد.

پرده زبرا نوعی پرده کرکره ای است، که از ترکیب دو نوع پارچه، از جنس مواد پلی استر، لنین و تور تولید می شود. پرده زبرا به صورت نوارهای راه راه های افقی و به روش دوبل نصب می شود، به این صورت که پارچه رنگی یا طرح دار در کنار یک لایه تور بافته می شود. و به صورت دو لایه به غلتک نصب در بالای پنجره متصل می شود، و به صورت یک لایه به سمت بیرون و لایه دیگر به سمت داخل منزل قرار می گیرد. دلیل نام گذاری این پرده به نام زبرا به علت شباهت این نوع پرده به پترن پوست گورخر (به انگلیسی زبرا) می باشد.

باز و بسته شدن این پرده به دو صورت ممکن است، دستی و اتوماتیک. در روش دستی، پرده با یک ریسه که در یک سمت پرده آویزان است کنترل می شود. سمت دیگر ریسه به غلتک متصل است و با کشیدن آن می توان پرده را باز و بسته نمود و مقدار نور ورودی به فضای خانه و ایجاد سایه و روشن محیط را بین ۱۰ تا ۹۰ درجه کنترل نمود. در روش اتوماتیک، نیز به همین صورت است تنها تفاوت در عدم وجود ریسه است که به جای آن از  ریموت برای کنترل پرده استفاده می شود.

بیشتر آپارتمان های امروزی دارای فضای محدودی هستند و صاحبان خانه ترجیح می دهند از وسایلی استفاده نمایند که در عین کاربردی بودن، فضای کمی را اشغال کند. پرده های آشپزخانه زبرا عملکرد زیادی دارند و می تواند به چند حالت، پرده شید، پرده رولی، پرده کرکره و پرده توری مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تمامی محیط های ادراری، آموزشی، مسکونی و بخصوص آشپزخانه باشد.

 

قیمت پرده های زبرا جدید آشپزخانه

 

از کجا پرده زبرا بخریم ؟ بهترین مدل آن کدام است؟

پردۀ زبرا یکی از انواع پرطرفدار و جدید پرده کرکره‌ای برای فضای داخلی و به‌خصوص فضاهایی مانند آشپزخانه است. پرده زبرا در واقع نوعی کرکره است، که به صورت راه راه موازی و با ظرافت هر چه تمام‌تر از دو لایه از پارچه لنین و تور بافته شده است. بافت پرده زبرا به صورت دوبل است. این تکنولوژی امکان سایه و روشن شدن پرده را فراهم می‌کند؛ به عبارت دیگر موازی بودن دولایه در این نوع پرده‌ها، سبب می شود تا میزان ورود نور به محیط از ۱۰ تا ۹۰ درجه قابل تنظیم باشد.

این نوع پرده به تنهایی قابلیت‌های انواع پرده‌های شید رولی، پرده کرکره و پرده‌های توری را دارا است. به علاوه می‌توانید در صورت نیاز پرده را کاملا جمع کرده و از نور کامل در اتاق یا هر محیط دیگری استفاده کنید. طراحی، سبک مدرن و طیف وسیع رنگ‌بندی پرده زبرا، به شما این امکان را می‌دهد که از آن در هر فضایی استفاده کرده و دکوراسیون داخلی متفاوت و منحصربه‌فردی داشته باشید.

 

شست و شوی پرده زبرا

شست و شوی پرده زبرا به صورت هفتگی

برای تمیز کردن هفتگی این پرده ها می توان از بخارشوی یا شامپو فرش استفاده کرد. در این صورت شما حتی به جدا کردن پرده نیازی ندارید. فقط کافی است پرده را کاملا باز کرده و کمی مایع ظرف شویی بر روی ابر تمیز ریخته و آن را به آرامی روی پرده بکشید و پس از گذشت چند دقیقه، با استفاده از بخارشوی پرده را تمیز کنید.

شست و شوی پرده زبرا به صورت فصلی

در این صورت باید ابتدا پرده را از روی دیوار یا سقف جدا کنید. سپس در یک سطل آب مقدار مناسبی از شوینده را حل کرده و با استفاده از یک اسفنج نرم یا پارچه، پرده را به آرامی تمیز کنید. توجه داشته باشید که این شوینده نباید خیلی قوی یا بسیار اسیدی و آنزیم دار باشد؛ زیرا به بافت پارچه آسیب می رساند. پس از آن که تمام پرده به مواد شوینده آغشته شد، آن را با آب کم فشار آب کشی کرده و آویزان کنید تا خشک شده و چروک نشود. پس از آن که پرده کاملا خشک شد، مجددا آن را نصب کنید.

 

شست و شوی پرده زبرا

 

شست و شو و نظافت پرده

پارچه به همراه تور براحتی از غلطک پرده جدا خواهد شد و امکان شست و شو بصورت دستی و یا با ماشین لباسشویی وجود دارد. همینطور نیازی به اتوکشی نخواهد داشت. با استفاده از وسایلی مانند بخارشوی ، بدون نیاز به جدا کردن پرده براحتی می توان آن را تمیز کرد. روش دیگر نیز استفاده از یک ابر نرم و مقداری مواد شوینده ملایم می باشد، به اینصورت که ابر آغشته شده به مواد شوینده را ، به آرامی بر روی پرده زبرا می کشیم تا تمیز شود.

 

مراحل شست و شوی پرده زبرا

۱٫پرده را در بازترین و پایین ترین حالت قرار دهید تا بتوانید تمام آن را تمیز کنید.
هیچ گاه سعی نکنید فقط قسمت کثیف شده را تمیز کنید. زیرا این کار در دراز مدت باعث تغییررنگ پرده ها می شود.
۲٫برای تمیز کردن پرده از جاروبرقی استفاده کنید.
سری برس مانند جاروبرقی را وصل کرده و جارو را از سمت چپ به راست حرکت دهید. سپس به همین شکل تا پایین ادامه دهید.
۳٫مقداری مایع صابون یا مایع ظرف شویی ملایم را در آب ولرم حل کنید.
مقدار ۱ قاشق (۱۵ میلی لیتر) صابون و ۴ فنجان (۱ لیتر) آب را در داخل یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید تا صابون به طور کامل در آب حل شود. از مصرف هرگونه مواد پاک کننده شیمیایی و سفید کننده خودداری کنید. این مواد ممکن است به رنگ پرده شما آسیب برساند.

۴٫یک حوله و یا اسفنج را به محلول آب و صابون آغشته کرده و آن را خوب فشار دهید تا آب اضافی از آن خارج شود.
۵٫از بالا به پایین شروع به تمیز کردن کنید.
از یک سمت و از بالاترین قسمت پرده شروع کرده و با حرکات چپ و راست تا انتهای سمت مقابل پرده را تمیز کرده و به همین شکل تا پایین ادامه دهید.
۶٫بهتر است در حین کار چند مرتبه اسفنج خود را بشویید و اگر حوله یا اسفنج به حدی کثیف شده بود که نمی شد آن را تمیز کرد، حتما آن را تعویض کنید.

 

ویژگی های مهم پرده زبرا

شاید برای شما نیز جالب باشد که دلیل نامگذاری پرده زبرا چه بوده است. برای پاسخ به این سوال شما باید گفت که طرح روی پرده زبرا از راه راههای افقی تشکیل شده است  که توانایی آن را دارد که با کنترل  به صورت دستی یا ریموت، نور را به سه شکل تنظیم کند.

  1. دسته ی اول: بالا (روشن)
  2. دسته ی دوم: پایین (تاریک)
  3. دسته ی سوم: سایه روشن

این دسته بندی کردن نور ها تنها جز ویژگی های پرده زبرا میباشد و در هیچ کدام از مدل های پرده های دیگر چنین امکانی وجود ندارد. پرده های زبرا در واقع تمام قابلیت های  پرده های کرکره ای، توری و پارچه ای را با هم دارند و این ویژگی منحصر بفرد باعث جذب طرفداران بسیاری به این نوع پرده ، در بازارهای پرده فروشی شده است.

پرده زبرا  در حقیقت  نسل جدیدی از مدل پرده های کرکره ای  هستند که از دو لایه پارچه از جنس لنین و  یا متریال های دیگری مانند چوب ساخته شده اند. پرده زبرا دارای  مدل های بسیار متنوعی می باشد، که می‌توان با دقت  به کاربرد و  سلیقه و محل استفاده این نوع پرده، آنها را برای نصب در مکان های مختلف انتخاب کرد. برای نمونه می توان گفت که  اگر اتاق نشیمن شما به سبک دکوراسیون مدرن و  با مبلمان راحتی چیده شده است، پرده زبرا یکی بهترین گزینه ها برای زیبایی و تنوع هستند که قابلیت آن را دارند که  با سایر وسایل اتاق نشیمن منطبق شوند.

 

ویژگی های پرده زبرا

دوام و عمر بالا ، قیمت مناسب ، نصب بسیار سریع و آسان ، تنوع بی نظیر طرح و رنگ ، سهولت در نگهداری و نظافت پرده و در نهایت امکان نصب ریموت کنترلی از جمله ویژگی های مثبت پرده های زبرا به حساب می آیند. به دلیل شیوه تولید این پرده که بصورت یک لایه تور و یک لایه پارچه می باشد ، براحتی امکان کنترل نور و تنظیم سایه روشن وجود خواهد داشت. نکته دیگر اینکه می توان براحتی با دکوراسیون و سایر وسایل ساختمان تناسب ایجاد کرد.

 

ویژگی های پرده زبرا

 

مدل پرده های زبرا آشپزخانه

یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب پرده آشپزخانه ، استفاده از زبرا می باشد. با بکارگیری انواع مدل پرده های زبرا آشپزخانه ، براحتی امکان کنترل نور محیط وجود خواهد داشت. همینطور طرح های گل دار و رنگ روشن زیبایی خاصی را به محیط می بخشند. بابت دیده شدن محیط داخل ساختمان از بیرون ، نگرانی وجود نخواهد داشت. علت آن به اینصورت است که با تنظیم و پشت سرهم افتادن لایه های پارچه ای پرده زبرا در دو بخش جلویی و عقبی ، مانع دیده شدن حریم داخل ساختمان خواهد شد.

 

تفاوت پرده‌ شید و پرده های زبرا

بعضی افراد پرده زبرا و پرده شید و رومن را از یک نوع پرده می دانند، اما این تصور اشتباست. این دو نوع پرده تفاوت زیادی با هم دارند و تنها نقطه اشتراک آن ها پوشانندگی پنجره ها می باشد. پرده شید یک لایه نرم و سبک از جنس کتان، پنبه یا پارچه ای است که می تواند به صورت ساده یا طرحدار باشد. طریقه باز و بسته کردن پرده شید با استفاده از چوب پرده می باشد. در مقابل پرده زبرا از جنس تور و پارچه بوده و به صورت راه راه موازی بافته شده است و در رنگ، طرح و مدل های متفاوتی موجود است. و طریقه کنترل پرده زبرا با زنجیر یا ریموت کنترل است.

تفاوت دیگر از نظر ظاهری است، پرده شید و زبرا شبیه به هم هستند اما از نظر کاربرد یکسان نیستند. پرده زبرا دارای یک غلطک می باشد که وظیفه تنظیم میزان نور به خانه را دارد. اما پرده شید قابلیت تنظیم و ایجاد سایه و روشن ندارد، برای جمع کردن پرده یا باید کاملا بالا برود و برای گرفتن نور و دید باید کاملا پایین آورده شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *