انتخاب پرده مناسب خانه

پرده در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارد که اگر بدانید چه نوع پرده مناسب خانه فضای منزل شما است خیلی بهتر می‌باشد . تعریف ساده ای دارد. یک تکه پارچه که برای جلوگیری از ورود نور یا کم نور کردن محیط داخلی ساختمان و همچنین برای رعایت حریم داخل منزل استفاده می‌شود. از هر کسی که درباره پرده بپرسید همین تعریف را کم و بیش تحویلتان می‌دهد.

اما پرده فقط این نیست. طراحان داخلی به پرده به چشم یکی از مهم ترین عناصر چیدمان خانه نگاه می‌نمایند؛ عنصری که برای زیبایی خانه به عوامل زیادی مانند انتخاب درست طرح و نقشه و حتی جنس و بافت نیاز دارد. برای اینکه خانه ای امن و گرم داشته باشید از معجزه پرده ها غافل نگردید.

 

تعریف پرده مناسب خانه

پرده‌‌ها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون ایرانی است. زمان قدیم جنس و مدل پارچه مطرح نبود و پرده‌ها فقط پارچه‌هایی بودند که به وسیله آن نور خانه را تنظیم می‌کردن و یا پنجره‌ها را می‌پوشاندند که داخل خانه در معرض دید افراد قرار نگیرد. در زمستان‌ و تابستان نیز عایقی باشد در برابر ورود و خروج هوای سرد و گرم. اما این روز‌ها پرده‌های خانه نقش مهمی در دکوراسیون خانه ایفا می‌کنند.

 

تعریف پرده مناسب خانه

 

در سال‌های اخیر وقتی افراد تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه خود می‌گیرند و یا خانه خود را تغییر می‌دهند، یکی از کارهایی که در ابتدا انجام می‌دهند گرفتن اندازه پنجره‌ها برای دوختن و یا اندازه کردن پرده‌های خانه است؛ چرا که پرده‌های خانه، این پارچه‌های رنگی چین‌دار باعث جلوه بیشتر به سالن نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌های خواب می‌شوند.

جنس پرده‌های خانه ممکن است از حریر و تور باشد تا مخمل و ساتن، اما مهم این است که با سایر وسایل خانه  مانند مبلمان و فرش هارمونی و هماهنگی داشته باشد. اگر قسمتی از چهارچوب و یا دیوار پنجره خانه شما عیبی داشته باشد به وسیله پرده پوشانده و از نظرها پنهان می‌شود.

 

پرده مناسب برای پذیرایی و نشیمن

اهمیت پرده پذیرایی و نشیمن بسیار زیاد است، زیرا شما از مهمانانتان در این مکان ها پذیرایی می کنید و یکی از اولین عناصری که در پذیرایی و نشیمن به چشم می آید، پرده است. معمولاً پرده پذیرایی تلفیقی از چند پرده است، از جمله والن، پرده ی اصلی، آستر و دکور که باید دقت کنید رنگ تمامی این اجزا، با هم همخوانی داشته باشد. برای دیدن جدیدترین مدل پرده های پذیرایی می توانید به این مقاله مراجعه کنید و بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

پرده مناسب برای پذیرایی و نشیمن

 

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

آشپز خانه به نور فراوانی احتیاج دارد و نباید در آن از پرده زخیم استفاده شود. طرح پرده مخصوص آشپز خانه نباید به گونه ای باشد که دکوراسیون آشپزخانه را شلوغ جلوه دهد پس پرده ای ساده و نازک، بهترین انتخاب برای آشپز خانه است. یک نوع مناسب پرده برای آشپزخانه، پرده شید و رومن می باشد که زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما هدیه می دهد.

 

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

 

پرده مناسب برای اتاق خواب

انتخاب پرده اتاق خواب کاملاً بستگی به خلق و خو و سلیقه شما دارد. در فصل تابستان بهتر است از پرده های حریر و در فصل زمستان از پرده های ضخیم تر استفاده کنید. شما می توانید برای اتاق خواب خود از پرده های شید تصویری استفاده کنیدف برای اطلاع از قیمت شید تصویری با ما تماس بگیرید.

اگر نمی خواهید دو پرده برای برای اتاق خواب خود تهیه کنید، بهتر است از پرده ای با ضخامت متوسط استفاده کنید که حریم شخصی نیز در اتاق خواب حفظ شود ولی اگر جنس پرده اتاق خواب شما حریر است، آستری برای زیر آن به کار ببرید.

 

پرده مناسب برای اتاق خواب

 

انتخاب جنس پرده

پرده های مجلسی و پرده های حریر جزو پرطرفدارترین مدل پرده ها بین ما ایرانی ها هستند که تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد و شما برای رسیدن به دکوراسیون ایده آل تان باید با ویژگی های آن ها آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

پرده های مجلسی از مواد سنگینی ساخته می شوند و جنس های ضخیمی دارند طوری که اجازه نمیدهند نور وارد منزل شود. پرده های مجلسی برای خانه های لوکس و لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً از کف تا سقف منزل را می پوشانند. پرده های مجلسی سنگین تر، گرانتر، مجلل تر از پرده های حریر هستند.

پرده های حریر سبک و بدون تزیینات خاصی هستند که معمولاً قیمت های ارزان تری دارند، پرده های حریر برای آشپزخانه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرده ها در کنار ویژگی زیبایی بخشی خود کاربردهای متعددی در محیط دارند. بنا به گفته یکی از طراحان مطرح دنیا، شما باید پرده محیط را با توجه به نحوه استفاده از فضای آن اتاق انتخاب و خریداری کنید. اگر قصد دارید تا برای اتاق خواب پرده انتخاب کنید بهتر است به سراغ پرده های ضخیم تر بروید.

اگر از بیدار شدن با نور خورشید لذت می برید پرده هایی را برای اتاق خواب انتخاب کنید که نازک تر بوده و اجازه عبور نور خورشید را می دهند. راهنمای خرید پرده مناسب به شما می گوید که متناسب با فضای اتاق پرده خود را بخرید. پرده ها می‌توانند فضای خصوصی بیشتری را با گرفتن نور خورشید و دید بیرون اتاق به شما بدهند.

بنابراین پیش از رفتن سراغ خرید پرده بهتر است در مورد میزان نور مورد نیاز در اتاق محل نصب پرده تفکر کنید. اینکه کدام جنس پرده به شما نور دلخواهتان را هدیه می دهد تاثیر بسزایی در خرید شما خواهد داشت.

در محیط هایی که به دنبال خلوت و حالت خصوصی بیشتری هستند به سراغ پارچه هایی بروید که ضخیم تر از مدل های دیگر هستند. به عنوان مثال پرده ها مخملی، برزنتی و پرده های کتان محکم می توانند گزینه های خوبی برای این نوع اتاق ها باشند.

برای محیط هایی مانند اتاق پذیرایی و یا آشپزخانه، که به دنبال نور بیشتری هستید، پرده هایی که از پارچه های سبک و نازک استفاده می کنند مانند پرده های ساتن، نایلونی، نخی و پنبه ای می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

 

انتخاب پرده مناسب خانه برای بزرگتر نشان دادن فضای منزل

صرف نظر از این که شما می‌خواهید پرده‌تان فقط با زمین مماس باشد یا کاملاً روی آن قرار بگیرد، روش‌های ساده‌ای وجود دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید کاری کنید تا اتاقتان بلندتر و چشم نوازتر از واقعیت شود.

انتخاب پرده مناسب خانه مي‌تواند فضاي خانه‌تان را بزرگ‌تر نشان دهد. اگر مي‌خواهيد سقف خانه‌تان بالا به نظر برسد، ‌چوب پرده را هر‌قدر مي‌توانيد بالا ببريد. اگر دو پنجره نزديك به هم داريد با پوشاندن ديوار بين دو پنجره با يك پرده آن ديوار عريض‌تر به نظر خواهد رسيد.

پس با يك پرده دو پنجره را به هم وصل كنيد. اگر پنجره‌هايي كوتاه داريد،پارچه‌ای براي پرده بخريد كه دوسوم بالايي آن بي‌طرح و نقش و ساده باشد و يك‌سوم انتهايي آن با نقش‌هايي كه دارد به چم بيايد. برعكس اگر پرده‌ای بلند داريد و عريض، از طرح و نقش و والان براي قسمت بالايي پرده استفاده كنيد.

 

انتخاب پرده مناسب خانه برای بزرگتر نشان دادن فضای منزل

 

انواع پارچه پردۀ خانه

  • حریر

حریرها از پارچه‌های پرطرفدار برای پردۀ خانه هستند. پرده حریر تنوع رنگی بالایی دارند و به راحتی با دکوراسیون خانه ست می‌شوند. البته از پارچه‌های حریر بیشتر برای پرده اتاق و آشپزخانه استفاده می‌شود اما این پارچه طرفداران زیادی دارد که ترجیح می‌دهند، از حریر برای پرده سالن پذیرایی و نشیمن استفاده کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دوست دارید در طول روز نور طبیعی به خانه بتابد، حریر انتخاب مناسبی برای پردۀ خانه شما است.

 

  • مخمل

پرده‌های مخملی معمولاً برای والان و گوشواره استفاده می‌شوند. زیر والان و گوشواره هم معمولاً از پارچه‌های حریر و توری استفاده می‌کنند که والان و گوشواره جلوه داشته باشد. این جنس از پرده معمولاً در خانه‌های قدیمی و یا خانه‌هایی به دکوراسیون پر زرق و برق دارند به چشم می‌خورد.

 

  • تور

پارچه‌های نوری نیز از پارچه‌های پرطرفدار  برای انتخاب پرده است. تار و پود پارچه‌های توری پر است و یا به اصطلاح اهل فن پربافت است، بنابراین می‌توان از آنها به تنهایی بدون والات و گوشواره استفاده کرد. توع رنگی در پارچه‌های توری بالا است و شما حق انتخاب دارید.

 

  • کتان

پارچه‌های کتان مانند پارچه‌های حریر تنوع رنگی بالایی دارند و طرح و نقش‌ها نیز متنوع است. پارچه‌های کتان انتخاب مناسبی برای پردۀ خانه است و با هر دکوراسیونی همخوانی دارد.

 

  • ساتن

پارچه ساتن در عین سادگی، جلوه زیبایی به خانه شما می‌بخشند. پارچه‌های ساتن نیز تنوع رنگی خوبی دارند و مدل نیمه طرح‌دار آن برای سالن‌های پذیرایی خانه‌های کوچک مناسب است.

 

  • لنین

پارچه‌های لنین به دو صورت سبک و سنگین در بازار موجود است. پارچه‌های لنین به سرعت چروک می‌شوند، بنابراین این پارچه برای مدل پرده‌هایی مناسب است که چین زیادی نمی‌خورند. پارچه‌های لنین  پارچه‌هایی ساده و تک رنگ هستند و برای خانه‌‍‌هایی با دکوراسیون مدرن مناسب‌ است.

 

سخن پایانی

پرده یکی از ارکان بسیار مهم در منزل شما می باشد. برای انتخاب یک پرده مناسب برای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه خود نیاز است که نکات بسیار زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید و فضای منزل خود را دل باز نمایید. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با همکاران ما در پرده فروشی نیکجو تماس بگیرید تا بهترین مدل ها را به شما معرفی نمایند و شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *