پرده رومن و شید

پرده رومن شید

پرده رومن شید که با نام دیگر پرده رومی هم شناخه می شود، در واقع نام رومن از شهر رم ایتالیا گرفته شده است.
در طراحی داخلی این پرده نماد عشق و محبت می باشد.

  • کاربرد پرده رومن برای اتاق خواب:

پرده شید رومی از چند جهت برای اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا نسبت به اغلب پرده ها بسیار ارزانتر است.
علاوه بر این در صورتی که تمایل به حفظ حریم شخصی خود دارید میتوانید به عنوان پرده زیر کار از آن استفاده کنید و یک پرده ی حریر جلوتر از آن نصب کنید.

که علاوه بر زیبایی بیشتر اتاق خواب شما به عنوان عایقی در برابر نور و صدا عمل می کند و دید بیرون از خانه را کاملا محدود می کند.

پرده رومن

پرده رومن:

پرده رومن برای همه مکان های پر بازدید که در معرض دید قرار دارد مناسب است

  • کاربرد پرده رومن برای پذیرایی:

البته پرده ی شید رومی برای سایر قسمت های خانه نیز بسیار زیبا و کاربردی است. همچنین در محل کار خود میتوانید پرده ی شید رومی را متناسب با رنگ های موجود در فضا ست کرده و یک دکور ساده و شیک داشته باشید.

همان طور که می دانید هماهنگ کردن طرح پرده با مبلمان یکی از راه های جلوه بخشیدن به دکوراسیون نشیمن شماست، و باعث قشنگ تر شدن فضای خانه می شود.

و می توانید طرح پرده شید رومی خود را با پارچه رو مبلی یا کوسن خود هماهنگ کنید و ظاهر منحصر به فردی به فضای داخلی خود ببخشید.

  • کابرد پرده رومن برای آشپزخانه:

علاوه بر آن این انتخاب شما می تواند ظاهر منسجم تری به فضای داخلی شما ببخشد. پرده شید ها یکی از بهترین گزینه ها برای دکوراسیون آشپزخانه ها محسوب می شود، چرا که به راحتی می توانید آن ها را برای داشتن نور مطلوب تنظیم کنید. با کمک آن ها چهره دکوراسیون داخلی خود را منحصر به فردتر تزیین کنید.

پرده رومن چیست؟

پرده‌های رومن نوعی پوشش پنجره‌ای است که برای جلوگیری از آفتاب استفاده می‌شود. هنگامی‌که آن‌ها باز هستند، ازنظر ظاهری صاف هستند، بدون برآمدگی، براق مانند پرده‌های عمودی معمولی.

  • قلب و مرکز هر خانه:

یکی از عوامل اساسی در دکوراسیون منزل پرده می‌باشد. خانه ایی که دارای پنجره‌های متعدد است را باید با استفاده از پرده‌های خاص زیبا جلوه دهیم و در دکوراسیون ست شدن پرده‌ها بافرش و مبلمان از موارد ضروری به‌حساب می‌آید. ست شدن به معنی یکرنگ بودن نیست بلکه به معنی همراهی کردن رنگ‌ها می‌باشد.

  • ساختمان پرده رومن:

پرده رومن با استفاده از تخته‌های نصب‌شده، که به تارها وصل می‌شوند، در قسمت پشتی پارچه ساخته می‌شوند. انواع مختلف پارچه پرده‌ای  را می‌توان برای پرده رومن، از ابریشم و پارچه پنبه و مصنوعی استفاده کرد. آن‌ها جایگزین بسیار خوبی برای پرده‌های معمولی هستند، زیرا انواع زیادی از رنگ‌ها، الگوهای را در دسترس دارند.

مدل جدید پرده رومن

مدل جدید پرده رومن:

برای مدل جدید پرده رومن میتوانید از صفحه اینستاگرام ما کمک بگیرید که مرتبا در حال به روز رسانی است.

  • قابلیت تنظیم:

پرده رومن و شید امکان کنترل آسان و مؤثر نور را فراهم می‌آورد. بسته به زمان روز یا فصل قابل تنظیم هستند و در صورت نیاز به تاریکی به‌طور کل تاریک می‌کنند. با انتخاب آستر حرارتی، آن‌ها همچنین می‌توانند انرژی بیشتری را حفظ کنند.

این نوع از پرده‌ها می‌توانند در بیرون یا درون شکاف قرار گیرند. توصیه می‌کنیم فضای بیرون را انتخاب کنید، زیرا این امر باعث افزایش نور می‌شود و جای آن بسیار راحت است.

  • استفاده آسان:

پرده‌های رومن دارای استفاده‌ی آسان هستند و ازنظر ظاهری فوق‌العاده به نظر می‌رسند. مقرون‌به‌صرفه بودن بستگی به نوع پارچه و اندازه و همچنین انتخاب بندها دارد.

پرده رومن و شید

پرده رومن و شید:

از به روز ترین پرده های روز که مرتبا برای آن تنوع های جذابی ارائه میکنیم پرده رومن و شید میباشد.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب پرده رومن

ازآنجایی‌که در این مدل، جمع و باز شدن پرده مدنظر است، لازم است پارچه انتخاب‌شده فاقد کش باشد. تا در هنگام جمع شدن پرده، مشکلی ایجاد نشده و ظاهری مرتب داشته باشد. بهتر است که پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید  هماهنگ بارنگ و جنس پارچه‌ی مبلمان باشد.

۱- رابطه مستقیم رنگ و متراژ لوکیشن:

در سالن پذیرایی‌های کوچک از پارچه‌هایی با طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی استفاده کنید تا محیط  بزرگ‌تر به نظر برسد. در بعضی از موارد استفاده از پارچه‌هایی با خطوط عمودی و یا افقی در پرده رومن توصیه می‌شود.

۲- رابطه مستقیم نوع دوخت در زیبایی:

دوخت تمیز در ظاهر و زیبایی پرده رومن و شید بسیار اهمیت دارد.  هنگامی‌که در دوخت پرده رومن اختلاف حداقلی بین دوخت و نوار رفلت وجود داشته باشد نصب پرده دچار مشکل خواهد شد.

پرده شید و رومن

قیمت پرده رومن:

 قیمت پرده رومن هر روزه در حال آپدیت شدن است که با این حال قیمت بسیار ارزانی برای آن در لیست قیمت ها ثبت کرده ایم

روش نصب پرده‌های رومن

یکی از موارد مهمی که در زیباتر شدن پرده شما بسیار تأثیر دارد، نصب پرده می‌باشد. نصب درست پرده رومن و شید بسیار پراهمیت است چون جلوه پرده و زیبایی زمانی کامل می‌شود که پرده به‌درستی نصب‌شده باشد. اگر شما بهترین پارچه و بهترین نوع پرده را انتخاب کنید اما نصب آن را به‌درستی انجام ندهید پرده شما ناقص و زشت نمایش می‌دهد.

ست کردن وسائل های مختلف:

دکوراسیون منزل برای خیلی از افراد مهم است اما باید این را در نظر بگیرید در طراحی دکوراسیون و فنگ شویی رنگ پارچه مبلی و پرده‌ها باید همخوانی داشته باشد. نه این‌که حتماً یکرنگ باشد اما لازم است یک هارمونی رنگ را در انتخاب پارچه رعایت کنید.

شیوه تمیز کردن پرده رومن

پرده رومن بر روی پنجره های شما بسیار شکیل هستند و بهترین مکان برای استفاده از انها در اتاق است با طیف نوری مختلف مانند اتاق خواب ، نشیمن ،پذیرایی و جاهایی که شما قصد هماهنگی پنجرهایتان با طراحی داخلی دارید.

۱-تمیز کردن راحت

اسان ترین روش برای تمیزی پرده رومن و جلوگیری از گرد و غبار استفاده از قسمت پرزی و نرم جارو برقی است. پرده را کاملا باز کرده و توسط قسمت پرزی جاروبرقی به ارامی قسمت پارچه ای را از بالا به پایین برس بزنید تا جایی که کل سطح پرده را برس زده باشید. توجه زیادی به گوشه ها و دکمه های پرده داشته باشید زیرا این بخش بیشترین گرد و خاک را به خود جذب میکنند.

پرده رومن مخمل

پرده رومن مخمل:

پرده رومن مخمل در جذابیت فوق العاده منحصر به فرد و بدون رقیب است

۲-برطرف کردن لک

گر پرده رومن شما لکه دار شد . در ابتدا سعی کنید لکه را توسط پارچه نم دار و تمیز برطرف کنید . به ارامی بر روی قسمت لک شده بمالید تا از بین برود.

برای لکه های سر سخت باید از برطرف کننده لک بر روی پارچه استفاده کنید. محصولات متعددی در بازار موجود میباشند.

۳- نکته قابل توجه:

همیشه قبل از خرید این محصولات از هماهنگی انها با پرده رومن اطمینان حاصل فرمایید. یکی از نکته هایی که در این خصوص باید توجه داشت این است که ممکن است قسمتی از پرده خود را از بقیه قسمت ها روشن تر کند که ظاهر جالبی نخواهد داشت.

شستشوی فصلی پرده شید و رومن

شستشوی فصلی کاری که اغلب مردم میکنند به دلیل این کم حوصلگی یا مشغله کاری زیاد وقت نمیکنند هر هفته پرده های خود را تمیز کنند برای شستشوی فصلی که سالی یک الی دوبار این کار را انجام میدهید. شست و شوی پارچه به عوامل زیر بستگی دارد:

۱- جنس پارچه:

به دلیل این که پرده رومن از سه جنس پارچه استفاده می شود باید مراقب بود. پارچه های زخیم را می توان به راحتی در ماشین لباس شویی قرار داد اما اگر پارچه ای با ضخامت بسیار کم یا جنسی حساس بود بهتر است پرده را به آرامی با آب سرد با دست بشویید.

  • ابتدا پرده را در تشت آب سرد آب بکشید.
  • سپس دوباره تشت را آب بریزید.
  • با مواد شویند یا حتی سرکه هم میتوانید استفاده کنید.
  • بعد از آب کشی می توانید آن را روی بند جلوی آفتاب بگزارید تا کامل خشک شود.

۲- دمای شست و شو:

و اگر با لباس شویی شستید ماشین لباس شویی را در حالت شستشو با دست (hand-wash) بگزارید و دامای آب را کمتر از ۳۰ درجه قرار دهید.

پرده شید چیست؟

مدل‌های قدیمی‌تر این پرده‌ها، پارچه‌هایی دور میله‌های چوبی بودند که مانند کرکره‌ها قابلیت بالا و پایین رفتن را نیز داشتند. درواقع این پرده‌ها جایگزین پرده‌های لایه‌لایه‌ای بودند که دوختن آن‌ها دشوار و زمان‌بر بوده و هزینه زیادی نیز داشته است. برای اطلاع از قیمت شید تصویری می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

مزیت های کلیدی:

برای پرده های فاکتورهایی وجود دارد که بر اساس میتوان پی برد یک پرده خوب است یا نه

  • شست و شوی آسان:

یکی دیگر از مزایای این پرده‌ها این است که تمیز کردن و شست و شوی آن‌ها نسبت به سایر پرده‌ها آسان‌تر است. همچنین فومی که در پشت این پرده‌ها وجود دارد باعث می‌شود که از بیرون به فضای داخلی دید نداشته باشد و حریم شخصی و امنیت فضا حفظ می‌شود. پرده‌های شید مانع ورود گرمای ناشی از تابش نور خورشید شده و به‌این‌ترتیب، در پایین آوردن دمای فضای موردنظر بسیار مؤثر هستند.

  • نصب آسان:

برخلاف پرده‌های سنتی و تجملاتی، نصب این پرده‌ها آسان بوده و در دو مدل دستی و موتوری (با ریموت کنترل) به بازار عرضه‌شده‌اند. پرده‌های شید دستی به‌صورت مکانیکی و به‌وسیله زنجیر یا طنابی که دارند باز و بسته می‌شوند و شیدهای برقی یا موتوری را می‌توان با ریموت کنترلی که دارند بالا و پایین برد.

پرده های شید در انواع مختلفی مانند شید رول، شید تکی، شید دبل (روز و شب)، شید رومی، شید بالونی، شید زبرا، پرده شید بامبو و… تولید شده‌اند.

پرده رومن و شید

پرده های رومن با کیفیت:

برای دوخت پرده های رومن با کیفیت میتوانید با یک زنگ میتوانید  اقدام کنید.

معرفی برخی از انواع پپرده رومن و شید

  • شید رومن خمیده

شید رومی خمیده درست مانند شید رومی مسطح است، بخصوص در حالت بالا رفته‌اش. تفاوت شید رومی خمیده با شید رومی مسح این است که شید خمیده در حالت باز شده چین‌های افقی نرمی با فواصل منظم در سرتاسر پرده دارد.

  • شید رومن بالونی

شید بالونی نوعی شید رومی است که در هنگام بالا بردن، پایینش پف می‌کند. شید بالونی می‌تواند شامل یک پف باشد که در واقع حالت اغراق شده‌ی شید رومی ریلکسد است. این شید همچنین می‌تواند دارای چندین پف باشد که منجر می‌شود حاشیه‌ی پایین دارای یک لبه‌ی تزیینی شود.

  • شید اتریشی

زمانی که پارچه به‌صورت مجموعه‌ای از هلالی های پف دار و در ردیف‌های عمودی کوک زده می‌شود، شید اتریشی شکل می‌گیرد. در اصل شید اتریشی از بعضی لحاظ مانند شید رومی است. شید اتریشی زمانی که بالابرده می‌شود، به‌صورت پف‌های کامل جمع می‌شود؛ وقتی پایین برده می‌شود، یک ظاهر ژولیده‌ی چین‌خورده پیدا می‌کند. این سبک شید با پارچه‌های حریر یا سبک وزن، خیلی زیبا می‌شود.

مزیت و ویژگی‌های شید پلیسه و شید رومی

  • جنس آن‌ها از پنبه، کتان، پلی‌استر، بامبو و سولیت است. قابلیت نصب آسان و سریع و شستشوی راحت را دارد.
  • روی این پرده‌ها می‌توانید تصاویر مختلفی که به آن‌ها علاقه‌ دارید را چاپ کنید، به‌ خصوص اگر جنس این پرده‌ها از نوع بامبو باشد، کیفیت چاپ آن بهتر می‌شود. هر دو طرف این شیدها را می‌توان عکس‌های مختلف چاپ کرد و از آن‌ها در قسمت اپن آشپزخانه یا ویترین مغازه استفاده کرد.
  • یکی دیگر از مزایای پرده‌ها این است که می‌توانید به‌صورت دستی و کنترل از راه دور آن‌ها را باز و بسته کنید، اگر خانه شما هوشمند باشد، مدل کنترل از راه دور آن می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  • کسانی که علاقه‌ بسیاری به نور زیاد در منزل خود ندارند، می‌توانند از پرده شید استفاده کنند که پشت آن‌ها فوم دارد. چون در این صورت این پرده‌ها، مانع عبور نور می‌شوند.
  • نوعی از این پرده‌ها را می‌توان در مکان‌های مرطوب مثل استخرها و سونا به دلیل ضد آب بودنشان استفاده کرد.
  • پرده‌های شید هم مکانیزم شب دارد و هم روز و در مقابل تابش نور خورشید مقاومت و طول عمر زیادی دارد.

کاربرد پرده شید رومن

پرده شید و رومن این روزها در اروپا بسیار محبوب است و در ایران نیز در حال رواج می باشد. مدل رومن، همان کاربرد پرده شید را دارد با این تفاوت که به حالت پلیسه ای به بالا جمع می شود و چین می خورد.

به دلیل ظاهر کلاسیکی که دارد، این روزها افراد آن را به پرده های چین دار سنتی ترجیح می دهند. نکته جالب اینجاست که جنس پرده رومن معمولا از جنس کتان یا مخمل کبریتی است که بتواند انسجام و استحکام خود را حفظ کند.

پرده رومن والان مخمل دار:

نمونه دیگر از جذاب ترین و پر سرچ ترین پرده رومن در واقع پرده رومن والان مخمل دار است.

کدام پرده ‌در دکوراسیون منزل شما تاثیر گذار است؟

اگر بخواهیم در مورد یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل دیزاین منزل صحبت کنیم باید نام پرده رومن و شید را بیاوریم، چون پرده‌ها و شیدها باعث ورود نور به منزل می‌شوند و نور هم نکته بسیار مهمی در جذابیت دکوراسیون است. پرده‌ها به‌راحتی می‌توانند تا حد زیادی نقص‌های هر قسمتی از خانه را بپوشانند.

پنجره‌های معمولی

  • پرده رومن و شید

یکی از پرده‌هایی که برای پنجره‌های معمولی گزینه‌ خوبی است پرده رومن و شید است. مهم‌ترین ویژگی این مدل از پرده ترکیب شدن سادگی باظرافت و زیبایی است، از این پرده‌ در اتاق‌هایی که دیزاین ساده‌ای دارند استفاده کنید.

همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که ترکیب این پرده با انواع مبلمان بسیار جذاب به نظر می‌رسد، افرادی که مبلمان خود را زیاد تعویض می‌کنند یا دو دست مبلمان دارند با خیال راحت می‌توانند از این نوع پرده‌ها استفاده کنند.

پنجره‌های کم عرض

  • پرده‌های پیله دار

این مدل از پرده‌ها برای پنجره‌هایی با عرض کم بسیار مناسب است، این پرده‌ها هم بسیار ساده هستند و هم جلوه‌ بسیار زیادی دارند.

پرده‌های پیله‌دار از دو قطعه پارچه‌ ساده تشکیل‌شده که از میان آن‌ها پارچه‌ای بارنگ دیگر پیدا می‌شود، این پرده‌ها با ریسمان‌هایی از دو طرف جمع می‌شوند. بهترین و ساده‌ترین روش ست کردن پرده با مبلمان و فرش، استفاده از ترکیب رنگ‌های مکمل است.

مدل والان مخمل

پنجره‌های کلاسیک

  • پرده مدل اتریشی

این نوع از پرده‌ها برای پنجره‌هایی با دکوراسیون کلاسیک است، این پرده‌ها بسیار مجلل و زیبا هستند و وقتی جمع می‌شوند، شکل دالبری به خود می‌گیرند و نمایی زیبا به پنجره‌ها می‌دهند.

پرده‌های اتریشی مدل و طرح‌های مختلف و زیادی دارند ولی پارچه‌های ابریشمی به دلیل لطافتی که دارند برای دوختن این پرده‌ها خیلی بهتر است.

نصب این پرده‌ها هم با میل پرده‌های معمولی و هم با تخته چوبی صورت می‌گیرد اما نصب با تخته‌های چوبی نتیجه‌ای زیباتر و بهتر برای شما دارد.

توجه داشته باشید که اگر معماری منزل شما کلاسیک است، از این پرده‌ها حتماً استفاده کنید و این پرده‌ها را معمولاً بارنگ‌های شیک و لوکسی مثل آبی فیروزه‌ای، طلایی یا زرشکی می‌بینیم.

پنجره‌های داخل بازشو

  • پرده‌ی غلتکی

مناسب‌ترین و بهترین نوع پرده برای پنجره‌های داخل بازشو این پرده‌ها است، این پرده ساده دور غلتکی فلزی پیچیده شده که به بالای پنجره نصب می‌شود و با استفاده از این غلتک، باز و بسته می‌شود.

پرده‌های غلتکی چون وقتی در حالتی که بسته است دیده نمی‌شود ازلحاظ تزئینی خیلی موردتوجه قرار نمی‌گیرند و اصولاً همراه با پرده‌های تزئینی استفاده می‌شود.

پارچه‌های ساده و راه‌راه برای این مدل از پرده‌ها خیلی از پارچه‌های طرح دار و گل‌دار بهتر است و درنهایت باید گفت که برای استفاده از این پرده‌ها حتماً از پارچه‌های آهاردار استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که شید برای انواع دیزاین‌ها مناسب است و می‌تواند جلوه خوبی به محیط دهد.